Bert Kranendonk

Experience Director

Bert Kranendonk (’55) is eigenaar en directeur van Kranendonk Experience en Kranendonk Conceptancy. Bert heeft zich door de jaren heen telkens opnieuw bewezen als een vernieuwer pur sang. Als oprichter en eigenaar van DST introduceerde hij actueel aanvullend lesmateriaal in opdracht van derden, educatieve communicatie als marketinginstrument en later de eerste brand experience in Nederland (Heineken Experience). Sinds 2003 produceert Bert Kranendonk onder eigen naam diverse belevingsconcepten voor onder meer bezoekerscentra (zoals FutureLand), bedrijven, steden, regio’s en actuele thema’s in binnen­ en buitenland, in opdracht of op eigen initiatief.

Hanna Scholten

Content & Strategy

​Hanna Scholten (’59) werkt sinds 1986 samen met Bert Kranendonk. Haar functie evolueerde met de jaren van ontwikkelaar van aanvullend lesmateriaal tot aan all round contentmanager van belevingsprojecten. Hanna is met regelmaat te vinden in hogescholen als gastdocent, waar zij haar kennis en ervaring op het gebied van experience communicatie en conceptontwikkeling met de studenten deelt. Haar ervaring met merkcommunicatie (en passie voor kleuren en kledingontwerp) heeft zij bovendien vertaald naar het eigen initiatief Identifit.nl: een merk­waardig kledingconcept voor bedrijf, winkel en evenement.

Marissa van Spronsen

Project Management

Marissa van Spronsen (’88) werkt sinds 2015 in de functie van projectmanager. Met haar achtergrond in de Arbeids­ en organisatiepsychologie, haar brede belangstelling, passie voor organiseren, humor en groot inlevingsvermogen, houdt Marissa zich binnen Kranendonk Experience bezig met projectorganisatie, het verzamelen van content, marktverkenning en contact.

Emma Kranendonk

Business Development

Emma Kranendonk (’93) werkt sinds begin 2017 bij Kranendonk Experience. Tijdens haar studie hield Emma, dochter van Bert Kranendonk, zich aan de keukentafel al bezig met de verschillende concepten die Kranendonk Experience in de portfolio had zitten, en fungeerde ze als sparring partner voor Bert. Na haar studie Arbeids -en Organisatiepsychologie en Business Administration is ze officieel binnen het familiebedrijf begonnen als Business Development Manager. Met haar enthousiasme, vermogen tot structureren en verbinden en het bewaken van de grote lijn, houdt Emma zich binnen Kranendonk Experience bezig met het creëren van nieuwe concepten, het bewaken van bestaande concepten en marktverkenning.

Dirk-Jan de Graaf

Visualizer

Dirk-Jan de Graaf (’81) is sinds april 2017 werkzaam als visualizer. Dirk-Jan heeft een commerciële achtergrond en een opleiding als communicatie vormgever, met de specialisatie illustratie. Hij heeft creatief inzicht en het vermogen om ideeën en concepten te vertalen naar beeld. Dirk-Jan houdt zich binnen Kranendonk Experience bezig met het creëren van visualisaties en sfeerbeelden om concepten voor onze opdrachtgevers tot leven te brengen.

Dirk Kranendonk

(Web) Designer

Dirk Kranendonk (’85) werkt al geruime tijd als (web) designer voor Bert Kranendonk. Dirk verzorgt onder andere presentaties, huisstijlen, websites en verschillende visuele uitingen voor Kranendonk Experience. Met de kennis van computers, internet, social media weet hij het team up-to-date te houden met de nieuwste digitale ontwikkelingen. Naast (web) design verzorgt Dirk ook animatiefilms voor Kranendonk Experience.

Jan Kuijer

Productieplanner

Jan Kuijer (’75) is sinds augustus 2017 werkzaam als productieplanner bij Kranendonk Experience. Jan heeft een achtergrond in retail en groothandels en zorgde daar op dagelijkse basis dat de winkel optimaal gereed gemaakt werd voor klantenbezoek. Binnen Kranendonk Experience doet hij dat nu voor onze experience projecten; Jan coördineert het gereed maken van fysieke ruimtes voor het inbouwen van onze projecten. Hij zorgt er kort gezegd voor dat de sleutel omgedraaid kan worden en dat de dagelijkse exploitatie kan beginnen. Jan vindt het erg leuk om zoveel diversiteit in verschillende projecten mee te maken. Dit past dan ook prima bij een duizendpoot als Jan; je kunt hem tegenkomen tijdens een optreden van zijn koor, in de keuken of op zijn racefiets.

Marleine van de Lagemaat

Project Management

Marleine van de Lagemaat (’91) is sinds juli 2017 werkzaam bij Kranendonk Experience en voert taken uit op het gebied van communicatie en project management. Vanuit haar opleiding Sociologie en Bestuur- en organisatiewetenschap zet zij de communicatie van complexe projecten om in een helder verhaal. Marleine beheerst naast de Nederlandse taal ook de Engelse taal perfect, doordat ze tijdens haar studie op exchange is geweest naar Amerika. Marleine is hierdoor een echte Amerika expert geworden en is van alle ontwikkelingen aan de overkant van de oceaan op de hoogte.

Lucas Brailsford

Animator

Lucas Brailsford (’86) is een animator en visual-storyteller uit Canada. Kranendonk Experience goes international! Lucas heeft een achtergrond in stedenbouw en ontwerpen. Hij trekt interessante conclusies vanuit data en vertaalt deze tot visueel aantrekkelijke graphics die voor iedereen te begrijpen zijn. Bij Kranendonk Experience houdt Lucas zich bezig met het animeren van beelden voor diverse producties.