Bert Kranendonk bij Nationale Toerisme Top

Bert Kranendonk, oprichter van KEXCOM, werd door NBTC uitgenodigd om bij de Nationale Toerisme Top te vertellen hoe de doelstellingen van Perspectief Bestemming Nederland 2030 – de landelijke visie op toerisme in Nederland, geconcretiseerd kunnen worden. Hij vertelt Anouk van Eekelen (Manager Destination Development bij NBTC) vanaf 13:00 dat Nederland al veel te bieden heeft, maar wat Nederland minder goed doet, is de verhalen op een goede manier te vertellen. Beleving toevoegen en dus aanbod creëren zou volgens hem een oplossing zijn, waarbij het specifiek om kleine belevingen gaat. Die belevingen kunnen in leegstaande panden steden en regio’s ontwikkeld worden, waardoor bezoekers verleid worden om te komen en ook te verblijven. Dit werkt weer positief voor de lokale ondernemers, omdat deze bezoekers langer verblijven en meer gaan besteden. Dit kan de lokale economie weer aanjagen, waardoor ook bewoners hiervan profiteren. Kortom: een gebied beleefbaar maken, maar leefbaar houden voor de bewoners ©. Van mass tourism, naar smart tourism ©, bezoekers trekken die graag verhalen willen horen en ook graag wat willen beleven. Deze kleine belevingen werken ook spreiding van toerisme in de hand, een belangrijke doelstelling van Perspectief Bestemming Nederland 2030. KEXCOM is initiatiefnemer van Tino’s – The Tiny Experience Series ©, een innovatief belevingsconcept om leegstand in winkelgebieden tegen te gaan, de levendigheid ervan te behouden en bezoekers te spreiden over Nederland. Door de aansluiting van het Tino’s concept op Perspectief Bestemming Nederland 2030, wordt Tino’s – The Tiny Experience Series – ondersteund door het NBTC. Meer weten? Bezoek www.tinoseries.nl.

Bedankt voor de uitnodiging NBTC en tot volgend jaar, waarin Ode aan het Landschap het themajaar is!