Gemeente Breda één van de Launching Partners van Tino’s

We hebben leuk nieuws! Na het voeren van diverse gesprekken met de Gemeente Breda over Tino’s – The Tiny Experience Series; heeft Breda besloten om Launching Partner te worden in Tino’s. Gemeente Breda doet een bijdrage aan de planvorming en trekt samen met ons op om de financiering van zeven Tino’s in Breda mogelijk te maken. KEXCOM is initiatiefnemer van Tino’s. Tino’s is een innovatief belevingsconcept om leegstand in winkelgebieden tegen te gaan, de levendigheid ervan te behouden en bezoekers te spreiden over Nederland. De Tino’s in Breda zullen passen bij het DNA en de beleefidentiteit van Breda.

Boaz Adank, wethouder Economie en Binnenstad: “Toen ik Kranendonk Experience Company voor de eerste keer hoorde vertellen over de Tino’s was ik meteen enthousiast. Hoe mooi zou het zijn als we het bestaande aanbod Breda kunnen verbinden en verrijken met deze nieuwe, innovatieve en eigentijdse belevingen. En daarmee ook de eerste in Nederland kunnen zijn! Het is een fantastische kans die we dankzij de samenwerking met het NBTC hebben om te onderzoeken of we dit in Breda van de grond kunnen krijgen. Het zou écht een mooie aanwinst zijn voor stad.”

Wij zijn erg blij met dit uitgesproken vertrouwen in Tino’s, en willen Breda hier dan ook hartelijk voor bedanken. Voor KEXCOM is dit een bevestiging dat Tino’s een concept is dat past bij de huidige tijdsgeest met bijbehorende uitdagingen en volop ontwikkelmogelijkheden biedt.

NBTC noemt in hun artikel over ‘samenwerken aan een dynamische binnenstad’, Tino’s als een oplossing tegen leegstand en ondersteunen Tino’s daarom ook. “Veel Nederlandse binnensteden staan de komende jaren voor de grote uitdaging om aantrekkelijk, levendig en veelzijdig te blijven. En de impact van Corona draagt bij aan de versnelling van deze opgave wat aanpakken juist nu zo belangrijk maakt. Een dynamische binnenstad is van groot belang voor inwoners en trekt ook bezoekers die weer een waardevolle bijdrage leveren aan de levendigheid, lokale economie en werkgelegenheid. NBTC juicht de ontwikkelingen in Breda van harte toe en NBTC ondersteunt de Tino’s omdat zij leegstand omzetten in beleving van de verhalen van de plek.” Thijs de Groot, Programma Manager aanbodontwikkeling NBTC.

Dit smaakt naar meer! Er wordt met diverse andere partijen gepraat over een Tino’s Launching Partnership en er is nog plek voor een aantal. Doet u ook mee? Neem contact op via het contactformulier en ontdek wat Tino’s voor uw ontwikkelgebied kan betekenen.

Foto: Gre van Pelt