FloriWorld

FloriWorld is een betoverende interactieve thema-attractie waarin je de magie van echte en virtuele bloemen beleeft. Een magische belevingsroute langs bloemen en planten, in de 3000m2 grote attractie raken zowel jong en oud niet uitgekeken. FloriWorld is permanent gevestigd op het terrein van de bloemenveiling in Aalsmeer en bevindt zich daarmee in het hart van de sierteeltsector. Het gebouw heeft een kleurrijke gevelbeplating, die de Nederlandse bloembollenvelden representeert en is een echte eyecatcher in Aalsmeer en opende in juli 2020 haar deuren voor bezoekers.

De bloemen- en plantenattractie, biedt bezoekers een ontdekkingsreis tussen groeiers en bloeiers. Met een speciaal RFID-bandje, dat je bij binnenkomst krijgt, maak je de experience zo persoonlijk mogelijk. FloriWorld heeft 14 verschillende shows, waarin bloemen en planten de hoofdrol spelen. Naast de attractie staat FloriWorld ook bekend als evenementenlocatie voor vergaderingen, trouwerijen en andere bijeenkomsten.

KEXCOM is binnen dit project verantwoordelijk geweest voor het concept en realisatie, waarin Studio268 een grote rol heeft gespeeld bij het creëren van de content. Het meer dan 2 jaar durende ontwikkeltraject bracht veel mooie samenwerkingen met zich mee, en heeft geleid tot een resultaat waar we trots op zijn. Dutch Experience Group – familie van KEXCOM – exploiteert FloriWorld en is tevens aandeelhouder in het project, naast Royal Flora Holland en Bloemenbureau Holland (BBH). BBH houdt sinds kort kantoor in FloriWorld.

FloriWorld is een spraakmakende en aantrekkelijke attractie voor nationale en internationale toeristen, maar ook voor relaties en bestuurders, scholieren en studenten en zakelijke bezoekers. FloriWorld is de thuisbasis van de sector en draagt bij aan de top of mind positie van bloemen en planten van consumenten en stakeholders. FloriWorld is een verrijking van het toeristisch aanbod in de directe omgeving van Amsterdam en Schiphol, in het hart van de Nederlandse identiteit. FloriWorld sluit hierbij perfect aan bij het Holland City beleid van NBTC, door toeristen te spreiden vanuit Amsterdam en aan te sluiten op de Bloemenlijn.

Kijk voor meer informatie op www.FloriWorld.nl.