Haalbaarheidsstudie Hanze Experience

In opdracht van MarketingOost onderzoekt Kranendonk Experience de haalbaarheid van een Hanze Experience in Oost-Nederland, als iconische drager van het Hanzeverhaal. Deze ambitie is geformuleerd in ‘Perspectief Hanzesteden 2020-2025’, de visie van en voor de Hanzesteden om de komende jaren in te spelen op de veranderende rol van toerisme. Hierin is aangegeven dat in het oosten van Nederland meer ‘reasons to travel’ nodig zijn om bezoekers te trekken en om een langer verblijf in de regio te stimuleren. Een Hanze Experience van (inter)nationaal belang, zou het aanbod aanmerkelijk kunnen versterken. Want als er één onderwerp past bij de historie en de aard van de IJsselvallei, dan is het de Hanze wel. En hoe leuk is het, dat er in de IJssel bij Kampen ook nog een heuse kogge boven water is gehaald, hét typerende schip van de Hanze handel. Er wordt hard aan gewerkt om deze originele IJsselkogge aan het publiek te kunnen tonen, als onderdeel van de Hanze Experience.