Tino’s

Tino’s – The Tiny Experience Series – is een innovatief belevingsconcept om leegstand in winkelgebieden tegen te gaan, de levendigheid ervan te behouden en bezoekers te spreiden over Nederland. Tino’s zijn kleine en betaalbare attracties die relevante beleving toevoegen in leeggekomen winkelpanden en andere beschikbare ruimten, in steden en regio’s. Hierdoor ontstaat een landelijke keten van belevingen, passend bij het DNA en de beleefidentiteit van de stad en de regio. Hiermee sluit het Tino’s concept aan op Perspectief Bestemming Nederland 2030 – de landelijke visie op toerisme in Nederland en wordt dan ook ondersteund door NBTC.

Door in te spelen op het ‘collect them all’ principe, worden bezoekers aangespoord zich te spreiden over het land. Tino’s fungeren hierbij eigenlijk als de moderne VVV; wat bij ons staat voor Verrassen, Verbinden en Verblijven. Tino’s versterken de lokale economie, want bezoekers willen ook koffiedrinken, eten, slapen, cadeautjes kopen en andere bezienswaardigheden bezoeken. Tino’s concurreren niet met het bestaande aanbod, maar verleiden bezoekers te komen om ze vervolgens te verbinden met de lokale economie.

KEXCOM is initiatiefnemer van dit project. Verschillende Launching Partners hebben zich al aan Tino’s verbonden. Er is nog ruimte voor een paar Launching Partners; doe je mee?

Voor meer informatie, kijk op http://www.tinoseries.nl.