
Bert Kranendonk
Experience Director
Bert Kranendonk (’55) is eigenaar en directeur van Kranendonk Experience en Kranendonk Conceptancy. Bert heeft zich door de jaren heen telkens opnieuw bewezen als een vernieuwer pur sang. Als oprichter en eigenaar van DST introduceerde hij actueel aanvullend lesmateriaal in opdracht van derden, educatieve communicatie als marketinginstrument en later de eerste brand experience in Nederland (Heineken Experience). Sinds 2003 produceert Bert Kranendonk onder eigen naam diverse belevingsconcepten voor onder meer bezoekerscentra (zoals FutureLand), bedrijven, steden, regio’s en actuele thema’s in binnen en buitenland, in opdracht of op eigen initiatief.

Hanna Scholten
Content & Strategy
Hanna Scholten (’59) werkt sinds 1986 samen met Bert Kranendonk. Haar functie evolueerde met de jaren van ontwikkelaar van aanvullend lesmateriaal tot aan all round contentmanager van belevingsprojecten. Hanna is met regelmaat te vinden in hogescholen als gastdocent, waar zij haar kennis en ervaring op het gebied van experience communicatie en conceptontwikkeling met de studenten deelt. Haar ervaring met merkcommunicatie (en passie voor kleuren en kledingontwerp) heeft zij bovendien vertaald naar het eigen initiatief Identifit.nl: een merkwaardig kledingconcept voor bedrijf, winkel en evenement.

Marissa van Spronsen
Project Management
Marissa van Spronsen (’88) werkt sinds 2015 in de functie van projectmanager. Met haar achtergrond in de Arbeids en organisatiepsychologie, haar brede belangstelling, passie voor organiseren, humor en groot inlevingsvermogen, houdt Marissa zich binnen Kranendonk Experience bezig met projectorganisatie, het verzamelen van content, marktverkenning en contact.

Emma Kranendonk
Concept Management
Emma Kranendonk (’93) werkt sinds begin 2017 bij Kranendonk Experience. Tijdens haar studie hield Emma, dochter van Bert Kranendonk, zich aan de keukentafel al bezig met de verschillende concepten die Kranendonk Experience in de portfolio had zitten, en fungeerde ze als sparring partner voor Bert. Na haar studie Arbeids -en Organisatiepsychologie en Business Administration is ze officieel binnen het familiebedrijf begonnen als Business Development Manager. Met haar enthousiasme, vermogen tot structureren en verbinden en het bewaken van de grote lijn, houdt Emma zich binnen Kranendonk Experience bezig met het creëren van nieuwe concepten, het bewaken van bestaande concepten en marktverkenning.

Dirk-Jan de Graaf
Visualizer
Dirk-Jan de Graaf (’81) is sinds april 2017 werkzaam als visualizer. Dirk-Jan heeft een commerciële achtergrond en een opleiding als communicatie vormgever, met de specialisatie illustratie. Hij heeft creatief inzicht en het vermogen om ideeën en concepten te vertalen naar beeld. Dirk-Jan houdt zich binnen Kranendonk Experience bezig met het creëren van visualisaties en sfeerbeelden om concepten voor onze opdrachtgevers tot leven te brengen.

Dirk Kranendonk
Designer
Dirk Kranendonk (’85) werkt al geruime tijd als designer voor Bert Kranendonk. Dirk verzorgt onder andere presentaties, huisstijlen, websites en verschillende visuele uitingen voor Kranendonk Experience. Met de kennis van computers, internet, social media weet hij het team up-to-date te houden met de nieuwste digitale ontwikkelingen. Naast design verzorgt Dirk ook animatiefilms voor Kranendonk Experience.

Marleine van de Lagemaat
Project Management
Marleine van de Lagemaat (’91) is sinds juli 2017 werkzaam bij Kranendonk Experience en voert taken uit op het gebied van communicatie en project management. Vanuit haar opleiding Sociologie en Bestuur- en organisatiewetenschap zet zij de communicatie van complexe projecten om in een helder verhaal. Marleine beheerst naast de Nederlandse taal ook de Engelse taal perfect, doordat ze tijdens haar studie op exchange is geweest naar Amerika. Marleine is hierdoor een echte Amerika expert geworden en is van alle ontwikkelingen aan de overkant van de oceaan op de hoogte.

Lucas Brailsford
Animator
Lucas Brailsford (’86) is een animator en visual-storyteller uit Canada. Kranendonk Experience goes international! Lucas heeft een achtergrond in stedenbouw en ontwerpen. Hij trekt interessante conclusies vanuit data en vertaalt deze tot visueel aantrekkelijke graphics die voor iedereen te begrijpen zijn. Bij Kranendonk Experience houdt Lucas zich bezig met het animeren van beelden voor diverse producties.

Max Eerdhuijzen
Programmeur

Timo Wever
Designer
Timo Wever (’89) is een sportieve designer en is sinds september 2020 onderdeel van Kranendonk Experience. Timo is een allround designer met een brede kennis en heeft een passie voor video en animatie. Hij zorgt ervoor dat concepten er visueel aantrekkelijk uit zien. Dit kan zijn in de vorm van een website, presentatie of video. Zijn achtergrond in de tv-wereld komt hierbij goed van pas.