Bert Kranendonk

Experience Director

Bert Kranendonk is eigenaar en directeur van Kranendonk Experience Company. Bert heeft zich door de jaren heen telkens opnieuw bewezen als een vernieuwer pur sang. Als oprichter en eigenaar van DST introduceerde hij actueel aanvullend lesmateriaal in opdracht van derden, educatieve communicatie als marketinginstrument en later de eerste brand experience in Nederland (Heineken Experience). Sinds 2003 produceert Bert Kranendonk diverse belevingsconcepten voor bedrijven, steden, regio’s en actuele thema’s in binnen¬ en buitenland, in opdracht of op eigen initiatief.

Hanna Scholten

Content & Strategy

Hanna Scholten werkt sinds 1986 samen met Bert Kranendonk. Haar functie evolueerde met de jaren van ontwikkelaar van aanvullend lesmateriaal tot aan all round contentmanager van belevingsprojecten. Hanna is met regelmaat te vinden in hogescholen als gastdocent, waar zij haar kennis en ervaring op het gebied van experience communicatie en conceptontwikkeling met de studenten deelt. Haar ervaring met merkcommunicatie (en passie voor kleuren en kledingontwerp) heeft zij bovendien vertaald naar het eigen initiatief Identifit.nl: een merk­waardig kledingconcept voor bedrijf, winkel en evenement.

Marissa van Spronsen

Project Management

Marissa van Spronsen werkt sinds 2015 in de functie van projectmanager. Met haar achtergrond in de Arbeids­ en organisatiepsychologie, haar brede belangstelling, passie voor organiseren, humor en groot inlevingsvermogen, houdt Marissa zich binnen Kranendonk Experience bezig met projectorganisatie, het verzamelen van content, marktverkenning en contact.

Emma Kranendonk

Concept Management

Emma Kranendonk werkt sinds begin 2017 bij Kranendonk Experience. Tijdens haar studie hield Emma, dochter van Bert Kranendonk, zich aan de keukentafel al bezig met de verschillende concepten die Kranendonk Experience in de portfolio had zitten, en fungeerde ze als sparring partner voor Bert. Na haar studie Arbeids -en Organisatiepsychologie en Business Administration is ze officieel binnen het familiebedrijf begonnen als Business Development Manager. Met haar enthousiasme, vermogen tot structureren en verbinden en het bewaken van de grote lijn, houdt Emma zich binnen Kranendonk Experience bezig met het creëren van nieuwe concepten, het bewaken van bestaande concepten en marktverkenning.

Dirk-Jan de Graaf

Visualizer

Dirk-Jan de Graaf is sinds april 2017 werkzaam als visualizer. Dirk-Jan heeft een commerciële achtergrond en een opleiding als communicatie vormgever, met de specialisatie illustratie. Hij heeft creatief inzicht en het vermogen om ideeën en concepten te vertalen naar beeld. Dirk-Jan houdt zich binnen Kranendonk Experience bezig met het creëren van visualisaties en sfeerbeelden om concepten voor onze opdrachtgevers tot leven te brengen.

Dirk Kranendonk

Designer

Dirk Kranendonk (’85) werkt al geruime tijd als designer voor Bert Kranendonk. Dirk verzorgt onder andere presentaties, huisstijlen, websites en verschillende visuele uitingen voor Kranendonk Experience. Met de kennis van computers, internet, social media weet hij het team up-to-date te houden met de nieuwste digitale ontwikkelingen. Naast design verzorgt Dirk ook animatiefilms voor Kranendonk Experience.

Marleine van de Lagemaat

Project Management

Marleine van de Lagemaat is sinds juli 2017 werkzaam bij Kranendonk Experience als content manager. Vanuit haar opleiding Sociologie en Bestuur- en organisatiewetenschap zet zij de ideeën en communicatie van complexe projecten om in een helder verhaal met praktische invulling en onderhoudt ze de inhoudelijk contacten met stakeholders. Als echte vliegende keep zorgt zij dat alle losse eindjes een invulling krijgen. Hierbij komt haar enthousiasme, doorpakkersmentaliteit en gevoel voor humor goed van pas. Naast werk stopt ze ook veel energie in sporten en het uitproberen van nieuwe recepten.

Lucas Brailsford

Animator

Lucas Brailsford is een animator en visual-storyteller uit Canada. Kranendonk Experience goes international! Lucas heeft een achtergrond in stedenbouw en ontwerpen. Hij trekt interessante conclusies vanuit data en vertaalt deze tot visueel aantrekkelijke graphics die voor iedereen te begrijpen zijn. Bij Kranendonk Experience houdt Lucas zich bezig met het animeren van beelden voor diverse producties.

Max Eerdhuijzen

Programmeur

Max Eerdhuijzen is sinds oktober 2018 onderdeel van Kranendonk Experience.

Met zijn achtergrond in game development, UX design en front-end development vormt hij samen met Johnno de technische steunpilaar van het bedrijf en zorgt hij samen met de andere studioleden voor de uitwerking van verschillende producties in diverse projecten. Daarnaast onderzoekt Max of het technisch haalbaar is om bepaalde producties in-house te produceren en brengt hij advies uit over zowel software als hardware die ingezet dient te worden bij projecten. Verder is hij eerste hulp bij kapotte laptops en andere devices van collega’s wanneer deze stuk gaan of vastlopen.

Timo Wever

Designer

Timo Wever is een sportieve designer en is sinds september 2020 onderdeel van Kranendonk Experience. Timo is een allround designer met een brede kennis en heeft een passie voor video en animatie. Hij zorgt ervoor dat concepten er visueel aantrekkelijk uit zien. Dit kan zijn in de vorm van een website, presentatie of video. Zijn achtergrond in de tv-wereld komt hierbij goed van pas.

Julia Aidala

Business Development coördinator

Julia Aidala is sinds april 2021 werkzaam bij Kranendonk Experience als Business Development Coordinator. Na de studie Arbeid-­ en Organisatiepsychologie aan de UvA, is zij vanaf 2013 werkzaam geweest in de coaching & trainingsbranche. In 2020 heeft zij echter het roer omgegooid en is zij gaan reizen in Zuid-Amerika en Spaans gaan leren. Binnen Kexcom houdt Julia zich bezig met het coördineren van alles rondom nieuwe concepten en projecten en is zij content manager. Hierbij komen haar communicatieve skills, oog voor detail, gevoel voor structuur en concretiseren, voorliefde voor samenwerken en haar enthousiasme goed van pas. Dit enthousiasme, en laten we fanatisme niet vergeten, laten zich ook veelvuldig buiten werktijden zien. Julia is minstens 3 keer per week op de tennisbaan te vinden.

Merel de Haan

Social media specialist

Merel de Haan is sinds mei 2021 onderdeel van Kranendonk Experience. Vanuit haar studie Tourism Management, waar zij een jaar voor in Australië woonde, is een passie ontstaan voor marketing, productontwikkeling, destination management én de Engelse taal. Dit weet zij met enthousiasme te combineren in haar rol binnen Kexcom. Door haar brede interesse en nieuwsgierigheid houdt zij zich niet alleen bezig met online marketing, maar springt ook regelmatig bij wanneer het andere werkzaamheden betreft. Merel is in haar vrije tijd vaak te vinden in de sportschool, op haar SUP, of in de keuken om een nieuw recept te proberen!

Eva Ruijter

Business Accelerator

Eva Ruijter is sinds april 2021 werkzaam als Business Accelerator. Eva heeft een achtergrond in het opzetten van organisaties, communities, professionalisering van marketingafdelingen en als stuwende kracht van innovatieve concepten. Eva houdt zich binnen Kranendonk Experience Company bezig met het opzetten van de landelijke organisatie voor Tino’s – The Tiny Experience Series. Ook draagt zij bij aan de uitrol van nieuwe offline en online businessontwikkelingen en het in de markt zetten daarvan. In haar vrije tijd wandelt Eva er op los; 10.000 stappen per dag zei je?! Doe dat maar keer 10!

Max van den Eeden

Projectmanager

Max van den Eeden werkt sinds juli 2021 bij Kranendonk Experience als projectmanager. Met zijn achtergrond in Organisatiewetenschap en Entrepreneurship & Innovation zit hij als projectmanager goed op zijn plek. In deze rol houdt Max overzicht, verzamelt content, houdt contact met producenten en verbindt verschillende partijen. Zijn aanstekelijke enthousiasme, assertiviteit en sterke communicatieve vaardigheden zorgen ervoor dat het productieproces soepel verloopt.

Johnno de Vos

Software Engineer

Johnno de Vos is sinds April 2021 werkzaam bij Kranendonk. Met zijn Bachelor in Gametechnologie is hij aangenomen om samen met Max en de rest van de studioleden de experiences te realiseren. Naast het programmeren van software helpt Johnno ook bij het bedenken van het design en technische specificaties van verschillende projecten.