‘Tiny experiences moeten de binnenstad weer levendig maken’

Het Vastgoed Journaal sprak met de gemeente Breda en initiatiefnemer Kranendonk Experience Company (Kexcom) over de Tino’s en de plannen voor de rest van Nederland. Volgens Emma Kranendonk, projectleider van de Tino’s, is het doel van de Tino’s “om op verschillende plekken de verhalen van de stad op een leuke en leerzame manier te vertellen, door middel van digitale en visuele technieken.” De eerste officiële launching partner gemeente Breda deelt in dit enthousiasme. Het doel is om zeven Tino’s in Breda te openen op plekken verspreid door de binnenstad die gezamenlijk een nieuwe route vormen. Volgens Merel Mulders, projectmanager leegstand en transformatie van gemeente Breda, zijn “leegstaande winkelruimten uitermate geschikt voor een Tino. We hopen hiermee langdurige leegstand te verminderen, op plekken waar bijvoorbeeld wonen of een andere functie in de plaats van winkelen niet past. Dit kan op A-locaties zijn, maar ook in de aanloopstraten.” De ideeën, locaties, financiering en exploitatie, en daarmee de uiteindelijke haalbaarheid van de Tino’s, wordt samen met Bredase partijen in beeld gebracht.

Lees hier het hele artikel.